کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

از کنکور 1404 به بعد عنوان دیپلم با رشته کنکور باید یکی باشه. جای خطا نداری!! بیا بهت بگم چطور انتخاب کنی تا پشیمون نشی.

X
داستان عشق استرنبرگ ارزیابی آزمون پیش از ازدواج

ارزیابی روابط عاشقانه، از عشق تا ازدواج، از شور انگیز تا سرد

ازدواج موفق، از عشق تا ازدواج از شورانگیز تا سرد

در این مقاله با اهمیت ارزیابی پیش از ازدواج، بررسی داستان های عشق و تاثیر آن بر روابط عشق گونه و ازدواج موفق آشنا می شویم.

 مدت مطالعه: 6 دقیقه

 تعداد کلمات : 1150

 مقاله همراه با ارائه راه کارهای کاربردی و پیشنهادات سنجشی


رفتن به قسمت آزمون‌ها

فهرست مطالب



عشق، ملموس ترین ناآشنا- آگاهی اولیه برای ازدواج موفق

باید گفت عشق نیز مانند بسیاری از مفاهیم انتزاعی، همچون داستان فیل مولانا در میان نابینایان است.

مولانا می گوید حقیقت مانند یک فیل است در میان چند نابینا هر یک بخشی از آن را لمس می کند و گمان می کند فیل همان است و لا غیر…. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

آن که پای فیل را لمس می کند تصور می کند فیل همانند ستون است، آن که گوش فیل را لمس می کند فکر می کند فیل همچون بادبزن است آن که دم فیل را لمس می کند گمان می‌کند فیل هم چون طنابی است و… عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

عشق روابط ارزیابی ازدواج تست ازدواج برای مجردها تست ازدواج انلاین تست ازدواج برای مجردها آنلاین سایت آزمون ازدواج انواع تست روانشناسی ازدواج تست ازدواج رایگان تست ازدواج هارتمن تست ازدواج یونگ ازدواج موفق

مثال‌هایی از عشق های نامتعارف ولی عادی! هر رابطه متعارفی ازدواج موفق نیست

در این سال‌ها که به زوج درمانگری مشغول بوده‌ایم نمونه‌هایی بسیار از عشق های غیر متعارف را که گاهی فقط برای عادی جلوه کردن و نزدیک شدن به هنجار جامعه به مشاور مراجعه می‌کنند؛ در حالی که در کنار تمامی اِشکالات آن نوع رابطه، هر دو قلبا از آن رابطه راضی بوده‌اند.

  • زنی که تحقیر شدن را می‌پذیرد و اغلب با به شوخی کشاندن موضوعات، شرایط را تلطیف می کند و مردی تحقیر کننده و سلطه جو.
  • مردی که خارج عرف ترین اعمال را عشقش بر سرش می آورد و هر دو از زندگی راضی هستند.
  • مردی با خشونت زیاد و زنی مظلوم که عاشق همسرش است.
  • روابط زناشویی دور از عرف جامعه ولی هر دو نفر با شور آن رفتارها را دنبال می کنند.

در کنار این نوع روابط نا بهنجار، روابط جامعه پسند نیز وجود دارد که باز هر دو نفر در این روابط اهدافی را دنبال می کنند و اگر داستان‌ها هم‌خوان باشد هر دو نفر از آن لذت می برند.

روانشناسان، مشاوران و تحلیل های روابط عاطفی و ازدواج

سوی دیگر این میز روانشناسان و مشاورانی هستند که به ارزیابی زوجین می پردازند و اغلب آنها می‌خواهند روابط را با عرف جامعه تطبیق دهند، حال آنکه چنین چیزی در اغلب موارد ناکارامد است مانند آن که بخواهیم با متری کوچک فاصله زمین تا ماه را اندازه گیری کنیم.

به راستی هیچ کس نمی تواند عشق را توصیف کند و هر کس بر مبنای دیدگاه خود سعی کرده آن را کمی برای دیگران توصیف کند. روانشناسان بسیاری سعی در توصیف عشق کرده اند که اغلب دیدگاه فردی روانشناس است و یا مبتنی بر نظریه های روان شناسی هستند که برای سنجش روابطی با پیچیدگی ارتباط زن و مرد ساخته نشده اند.  عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

در این میان شاید استرنبرگ را بتوان انسان یک چشم شهر نامید که در شهر نابینایان پادشاهی می کند.

عشق روابط ارزیابی ازدواج استرانبرگ تست ازدواج برای مجردها تست ازدواج انلاین تست ازدواج برای مجردها آنلاین سایت آزمون ازدواج انواع تست روانشناسی ازدواج تست ازدواج رایگان تست ازدواج هارتمن تست ازدواج یونگ ازدواج موفق

استرنبرگ و ارزیابی روابط عاشقانه

استرنبرگ روانشناس مشهور اهل ایالات متحده است که علت شهرت او  نظریه های عشق مثلثی، نظریه عشق به مثابه یک داستان، نظریه عشق مضاعف و نظریه هوش سه وجهی دانست. 

نظریه او با نام عشق به مثابه یک داستان (Love as a Story) طیف وسیعی از روابط ازدواج را می تواند ارزیابی و تفسیر کند. طبق نظریات استرنبرگ بسیاری از روابط در حیطه عشق قرار می گیرد. 

حسن شناخت روابط یا به قول استرنبرگ داستان‌ها این است که می توان شروع، نحوه تعامل و همچنین آسیب‌ها و نقاط ضعف آن را تفسیر کرد و از آنجا که در عشق معمولا دو نفر درگیر هستند با دانستن بر هم کنش های متفاوت داستان‌ها بتوان روابط را پیش بینی و برای آسیب های احتمالی راه کارهایی معقول داد و به به بهبود روابط و یا پایداری داستان های خوب کمک کرد.

وب سایت ویکی سنج مفتخر است برای نخستین بار آزمون جامع داستان عشق را به پارسی زبانان تقدیم کند. در کنار داستان عشق می توانید آزمون رایگان مثلث عشق را که شاهکاری دیگر از استرنبرگ است نیز انجام دهید. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

داستان های، داستان عشق (ازدواج موفق داستان خوب می خواهد)

تست ازدواج برای مجردها تست ازدواج انلاین تست ازدواج برای مجردها آنلاین سایت آزمون ازدواج انواع تست روانشناسی ازدواج تست ازدواج رایگان تست ازدواج هارتمن تست ازدواج یونگ ازدواج موفق

آزمون داستان عشق مبتنی بر نوعی ارزیابی طرحواره است که در ازدواج کاربرد دارد. منتها تفاوت آن این است که به صورت تخصصی برای ارزیابی و تفسیر روابط عاطفی و ازدواج طراحی شده است. داستان های عشق شامل چهار درسته است که هر دسته چندین عنوان داستان را در خود جایی داده است.

بهترین نوع داستان‌ها که عرفی هستند، در دسته جامعه پسند جای دارند. اگر هر دو فرد داستان‌های مکمل در این دسته داشته باشند می توان پیش بینی کرد زندگی خوبی و رضایت بخشی داشته باشند.

داستان های جامعه پسند نوع یک

 ایثار: این نوع عشق عشق آرمانی با کامل است که فرد برای روابط عاشقانه خود دست به از خود گذشتگی می کند. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج
خانه و خانواده: افراد دارای این داستان برایشان وضعیت رسیدگی به خانه اهمیت دارد و  رسیدن به ظاهر خانه را نشانه عشق می دانند. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج
سفر: این افراد به دنبال همسفر برای زندگی خود می گردند و زندگی را همچون سفری دلپذیر که سختی های خود را هم دارد در نظر می گیرند. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج
باغ و باغچه: داستان باغبان داستان مراقبت و نگه داری است این افراد دوست دارند از همسر خود نگه داری و مراقبت کنند و اراده خدمات اینچنینی را نشان عشق می دانند.
خيال: داستان خیال داستان شاهزاده سوار بر اسب سفید یا شاهدخت منتظر عشق است. این افراد در خیال خود به دنبال فردی رویایی می گردند.
تاريخ: داستان تاریخ، داستان یادآوری خاطرات گذشته است و زندگی با این خاطرات در امروز. این داستان در کنار جذابیت های زیادش می تواند آسیب زا نیز باشد.

داستان های جامعه پسند نوع دو

علم: افراد دارای داستان علم به روش های علمی، مشاوره و روانشناس اعتقاد دارند و بسیار برایشان مهم است که اول علمی را رعایت کنند.
آشپزی: داستان آشپزی داستان دستور العمل هاست و پیروی از دستور العمل ها یک شیوه تفکر برای رسیدن به بهترین نتایج این است که از راه حل هایی که قبلا نتیجه داده است تبعیت کنیم.
بافندگی: افراد دارای این داستان تمایل دارند با شریک خود برای هدفی واحد تلاش کنند همانند دو میله چوب بافندگی با هم کارکنند تا به کمال برسند و نقشی جاویدان برجای بگذارند.
معلم: نقش معلم در داستان معلم-شاگرد تمایل دارد تا به شریک خود چیزهای زیادی بیاموزاند. این نقش بسیار جذاب است با این حال خطرات بسیاری را در خود دارد.
دانش آموز: فرد دارای نقش دانش آموز در داستان معلم-شاگرد همچون دانش آموز سعی در آموختن از شریک خود می کند.

مذهب: این نوع عشق اغلب معبود را هدف خود می داند و ازدواج را راهی برای رسیدن به خدا در نظر می گیرد.

داستان های سلطه جویی نوع یک

 هنر: افراد دارای داستان هنر برایشان زیبایی بصری شریکشان اهمیت فراوان دارد.

داستان علمی-تخيلي: داستان علمی تخیلی داستانی است که یا فرد خود را حیرت انگیز می داند و انتظار دارد طرف مقابلش با او اینگونه برخورد کند یا تمایل دارد فرد مقابل فردی شگرف باشد چیزی عجیب و نادر که همچون کیمیا می ماند.
 پلیس: فرد دارای نقش پلیس در تلاش است تا با جستجو در شریک خود او را متهم به موارد کند. این داستان بسیار مخرب است و بخصوص در جامعه ما بسیار آسیب زا.
 تجارت: داستان تجارت داستان داد و ستد است افراد دارای این داستان سعی دارند تا روابط کاری را به روابط عاشقانه بسط دهند اگر هر دو فرد تاجر باشند اغلب زندگی در سایه سرد بازار تداوم می یابد و اگر یکی از افراد داستان داد و ستد داشته باشد ممکن است به سردی فرد مقابل منجر شود.

کارآگاه: کارآگاه به دنبال لذت از طریق کشف است. او به دنبال زوایای پنهایی فرد مقابل است کارآگاه نقش منفی نیست با این حال در صورتی که فرد مقابل مستعد آسیب باشد ممکن است صدمات جبران ناپذیری ایجاد شود.

داستان های سلطه جویی نوع دو

در حال بهبودی: فرد دارای این نقش در تلاش است فردی را بیابد تا التیام دهنده دردهایش باشد (هم اعتیاد) رنج های گذشته‌اش را کم کند و برای آرامش او تلاش کند. شیوه تفکر و نقاط قوت و ضعف این داستان بسیار جالب است.
هم اعتیاد: فردی که نق هم اعتیاد دارد به دنبال فردی است که برای درمان رنج هایش به او احتیاج داشته باشد و او را از رنج رهایی بخشد.
هنرپیشه: هنر پیشه نقش مقابل هوادار است این فرد تمایل دارد تا نمایش های زیبایی اجرا کند تا توجه هواداران خود را به خود جلب کند.

حاکم: نقش حاکم اشاره به افرادی دارد که در زندگی و به ویژه زندگی زناشویی به دنبال غلبه و فرمانروایی هستند. این نقش در صورتی که فرد مقابل پذیرای آن نباشد و یا او هم حاکم باشد فاجعه بار است.

داستان های سلطه جویی نوع سه

مجموعه دار: افراد دارای داستان مجموعه داری در تلاش هستند تا در مجموعه خود شرکایی متعددی داشته باشند و هر یک از آنها احتمالا خصوصیات منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

 وحشت افکن: این نقش اشاره به افرادی دارد که تمایل دارند دیگران به ویژه شریکشان از آنها بترسند و پا را از حاکم بودن فراتر نهاده اند و تبدیل به دیکتاتورهای مخوفی می شوند که رهایی از دست آنها اغلب بسیار دردسر ساز است.
چهره معمایی: چهره معمایی فرد مرموزی است که شناخت او دشوار است با این حال بسیار با مظنون فاصله دارد این شخص حساسیت فرد مقابلش را بر نمی انگیزد و گاه به دلیل تمایل ذاتی به کشف در انسان ها برای فرد مقابل اگر نقش مکمل کاراگاه را داشته باشند لذت بخش است.

جنگ: احتمالا زن و شوهرهایی را دیده اید که بسیار با هم بحث می کنند این افراد از این شرایط بسیار لذت می برند و گاه آن را تلطیف لغوی نیز می کنند و می گویند دعوا نمک زندگی است. در صورتی که هر دو طرف این داستان را داشته باشند می توانند زندگی توام با آرامش جنگی با هم داشته باشند.

داستان های سلطه پذیری

رعیت: نقش رعیت نقش مکمل حاکم است فردی زیر دست برای فرمانبرداری و اطاعت از حاکم بزرگ.
قربانی: نقش قربانی نقش مکمل نقش وحشت افکن است. فردی مظلوم، زیر دست و فدایی که آماده پذیرش هرگونه رفتار متخاصمانه‌ای است.
کمدین: این نقش در پی اجرای بی نقص نمایش است تا توجه تماشا چی را به خود جلب کند.
اعتیاد: داستان اعتیاد اشاره به وابستگی یک طرفه فرد به معشوقش دارد اگر هر دو فرد این داستان را داشته باشند احتمالا بتوان عشقی اساطیری را شاهد باشیم!!! با این حال این داستان آسیب های فراوانی دارد.
نقش مظنون: مظنون به صورت فعالانه در تلاش برای ایجاد وهم برای فرد مقابل خود یعنی پلیس است این نقش بسیار در جامعه ما خطرناک است.

قصه های سرگرمی

 

بازی: قصه بازی، قصه برد و باخت است. در این رابطه تلاش می شود هر طور شده بر طرف مقابل غلبه کند تا برنده بازی باشد.
هوادار: هوادار به دنبال تشویق بازیگر است نوعی رابطه که به سوی پیشرفت بازیگر در نقش خود سوق پیدا می کند
تماشاچی: تماشاچی نقش مکمل کمدین است تماشاچی کمدین را دوست دارد و کارهای او را دنبال می کند طرز تفکر و نقاط قوت و ضعف این نقش بسیار برایتان جالب خواهد بود.

داستان‌های لذت جویی

داستان های لذت جویی یا پورنوگرافی داستان های معیوب ذهن برخی افراد است. یکی از داستان‌هایی که باید به آن اهمیت داد تا دو فرد در کنار یکدیگر با کمال راحتی و آسایش زندگی کنند این داستان است. اگر دارای این نقش هستید حتما باید به روی خود کار کنید تا اثرات آن را به حداقل برسانید و در این زمینه نیاز به کمک یک درمانگر خواهید داشت. این داستان دارای دو نقش فاعل و مفعول است. عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

آیا از داستان های عشق خود راضی نیستید؟

تست ازدواج برای مجردها تست ازدواج انلاین تست ازدواج برای مجردها آنلاین سایت آزمون ازدواج انواع تست روانشناسی ازدواج تست ازدواج رایگان تست ازدواج هارتمن تست ازدواج یونگ

برای بسیاری از ما طبیعی است داستان‌ها و یا طرحواره های نابهنجار داشته باشیم. اغلب این داستان‌های نابهنجار به دورانی از زندگی ما بر می گردد که معمولا یادمان نیست با این حال ما نسبت به خود و اطرافیانمان مسئولیت داریم تا این داستان‌ها و طرحواره های معیوب را بیابیم و به درمان خود بپردازیم.  عشق ، روابط ، ارزیابی ، ازدواج

آزمون مثلث عشق

برای همه
رایگان
30 هزار تومان


  • بررسی نمرات هر یک از سه ضلع مثلث عشق

  • امکان ترمیم و بینش یافتن از علل احتمالی مشکلات در ازدواج

  • آگاهی به نوع عشق در ورت به حد نصاب رسیدن نمرات دریافتی

  • بررسی و مقایسه نوع عشق با همسر یا شریک خود

  • مفید برای رسیدن به ازدواج موفق


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
محبوب

آزمون طرحواره ها

برای همه
رایگان
75 هزار تومان


  • آشنایی به طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به میزان مخرب بودن طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به علل ایجاد ناراحتی و یا اضطراب در زندگی روزمره

  • توان تمرکز بر حل یک به یک طرحواره های ناسازگار

  • درمان سیستمیک مبتنی بر طرحواره درمانی

  • مفید برای بررسی کلی طرحواره ها برای ازدواج موفق


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
محبوب

ارزیابی داستان عشق

ویژه بانوان
هزار تومان
55
100 هزار تومان


  • آگاهی به داستان های فرد

  • آگاهی از نقاط قوت و ضعف داستان ها

  • شناخت جنبه های پنهان عدم رضایت

  • دستیابی به دانش گفتگوی سازنده با همسر

  • امکان کاهش اثرات داستان های نا مطلوب

  • قدرتمندترین ابزار برای کمک به ازدواج موفق


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
ویژه

ارزیابی داستان عشق

ویژه آقایان
هزار تومان
55
100 هزار تومان


  • آگاهی به داستان های فرد

  • آگاهی از نقاط قوت و ضعف داستان ها

  • شناخت جنبه های پنهان عدم رضایت

  • دستیابی به دانش گفتگوی سازنده با همسر

  • امکان کاهش اثرات داستان های نا مطلوب

  • قدرتمندترین ابزار برای کمک به ازدواج موفق


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
ویژه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x