کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

از کنکور 1404 به بعد عنوان دیپلم با رشته کنکور باید یکی باشه. جای خطا نداری!! بیا بهت بگم چطور انتخاب کنی تا پشیمون نشی.

X

آزمون های روانشناسی پایه یازدهم | آزمون رایگان

در این مقاله به اهمیت آزمون های روانشناس در پایه یازدهم خواهیم پرداخت.

دبیرستان متوسطه دو را می توان به تابستان یک باغ تشبیه کرد. زمانی که تلاش های دانش آموزان و خانواده باید به نتیجه برسد و ثمره آن را بچینند. در این دوره فرزند ما از کودکی و خامی دبستان عبور کرد.
از شیطنت دوره اول عبور کرده و با مسئله بلوغ کنار آمده و حال نوبت رشد و تلاش و ارزشمندتر شدن است.
خانواده در دوره متوسطه دو نقش خاصی ایفا می کند از طرفی به دلیل رشد فردی نوجوان اجازه دخالت ندارد و از طرف دیگر به دلیل کم تجربی یا احساساتی بودن نیازمند کمک فکری بزرگتر ها است.
با شناخت فرزند خود و همچنین شناخت او از خودش می توانیم به بهترین عملکرد در کنار کمترین اصطکاک دست یابیم. یادمان باشد هدف از رشد یک انسان دیگر در خانواده به عنوان فرزند رشد و تعالی جامعه در کنار لذت روانی رشد یک انسان سالم، کارآمد و ارزشمند است.

دبیرستان دوره دو یکی از مراحل مهم و حساس زندگی دانش‌آموزان است که ممکن است با چالش‌ها و مشکلات مختلفی همراه باشد. برخی از این چالش‌ها و مشکلات عبارتند از::

مشکلات رفتاری در دوره متوسط دو:

برخی دانش‌آموزان در این دوره با مشکلات ارتباطی، انضباطی، کاهش انگیزه پیشرفت، عدم مهارت در حل مسأله، سردرگمی هویت و چالش‌های عاطفی- هیجانی روبرو می‌شوند که ممکن است بر عملکرد تحصیلی و روابط اجتماعی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

مشکلات یادگیری در دوره متوسط دو:

برخی دانش‌آموزان در این دوره با اختلالات یادگیری مانند اختلال دیکته نویسی، اختلال ریاضی و اختلال در خواندن مواجه هستند که نیازمند تشخیص و مداخله مناسب است.

– مشکلات تحصیلی: برخی دانش‌ آموزان در این در دوره متوسطه دو با فشار تحصیلی، سخت‌ گیری استاد، سطح بالای درس‌ ها، کمبود منابع آموزشی، عدم تطابق با رشته تحصیلی و نگرانی از آینده رو به رو هستند که ممکن است بر خلاقیت، خود پنداره تحصیلی و خود کارآمدی آنها تأثیر منفی بگذارد.

برای مقابله با این چالش‌ ها و مشکلات، خانواده و دانش‌ آموزان می‌ توانند از راهکارهای زیر استفاده کنند:

ارتباط باز و صادقانه:

خانواده باید با دانش‌ آموز خود درباره حالات روحی، نگرانی‌ ها، نظرات و علاقه‌ مندی‌ هایش صحبت کند و به آن گوش داده و حمایت کند. همچنین باید با معلمان و مشاوران مدرسه دانش‌ آموز همکاری کرده و نقطه قوت و ضعف دانش‌ آموز را شناسایی کرده و راه حل‌ های مناسب را پیدا کنند.

آمادگی فردی و جسمانی:

دانش‌ آموز در دوره متوسطه دو باید به سلامت جسمانی و روحی خود توجه کند و به خود اعتماد پیدا کند. باید به خود زمان بدهد و به فعالیت‌ های تفریحی، هنری، ورزشی و علاقه خود بپردازد. همچنین باید به تغذیه سالم، استراحت کافی، مدیریت استرس و تنظیم هیجانات خود اهمیت بدهد.

برنامه ‌ریزی و تنظیم وقت:

دانش‌آموز در دوره متوسطه دو باید برای درس‌های خود برنامه‌ریزی کند و اولویت‌بندی کند. باید به مطالعۀ منظم، تکرار و تمرین، حل تست و پرسش‌های قبلی، استفادۀ از منابع معتبر و روش‌های یادگیری موثر اقدام کند. همچنین باید به انجام تکالیف درسی، شرکت در کلاس‌ها، حضور در آزمون‌ها و رعایت قوانین مدرسۀ خود اهمیت بدهد.

سنجش سلامت روان (ویژه دانش آموزان)

پایه یازدهم

این آزمون در مجموعه آزمون های روانشناسی پایه یازدهم، رفتارهای فرزند شما را با گروه استاندارد مقایسه و در صورت وجود مشکل آن را گزارش می کند.


آزمون مسیر شغلی

آزمون توجه و تمرکز متوسطه دو

این آزمون در مجموعه آزمون های روانشناسی پایه یازدهم، مسیر های شغلی دانش آموز شما را مورد بررسی قرار می دهد و سپس به میران علاقه دانش آموز آنها را لیست می کند.


سنجش عملکرد خانواده

متوسطه دو آزمون ساختار خانواده آزمون عملکرد خانواده

این آزمون مجموعه ای از رفتارهای ها را می سنجد و دانش آموز متوسطه دو را با نمونه استاندارد مقایسه می کند.


آزمون شخصیت شناسی MBTI | آزمون رایگان

با شناخت شخصیت خود بهتر می توانید در موقعیت های مختلف واکنش نشان دهید