کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

از کنکور 1404 به بعد عنوان دیپلم با رشته کنکور باید یکی باشه. جای خطا نداری!! بیا بهت بگم چطور انتخاب کنی تا پشیمون نشی.

X

سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی | همراه با آزمون رایگان

با سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی چگونه می توانم فرزندم را بسنجم؟
چگونه می توانم فرزندم را بسنجم؟
می خواهم مطمئن شوم او از هر نظر برای ورود به پیش دبستانی یا مدرسه آماده است.
چه چیزهایی باید سنجیده شوند؟
چه کسی می تواند مرا در این زمینه کمک کند؟
این موارد و موارد بیشتر را در این اینجا خواهید خواند.

    تمایل دارید فرزند خود را به صورت کامل بسنجید؟

    ما در ویکی سنج برای شما این امکان را به وجود آوردیم تا بخشی از سنجش های ورودی را به صورت رایگان اجرا نمایید و از آمادگی فرزند خود در این زمینه مطمئن شوید.

    آزمون های سنجش پیش دبستانی چیست؟

    آزمون‌ های سنجش روانشناسی و آمادگی پیش دبستانی و کلاس اول به منظور ارزیابی مهارت‌ ها، توانایی‌ ها و رفتارهای روانشناختی کودکان در مرحله پیش دبستانی و ورودی اول دبستان طراحی شده‌ اند. این آزمون‌ ها شامل ابعاد گوناگونی از توانایی‌ های کودکان هستند از جمله جسمانی، شناختی، اجتماعی و روانشناسی. اهداف اصلی این آزمون‌ ها عبارتند از:

    1. ارزیابی آمادگی تحصیلی: شامل مهارت‌ های لازم کودک برای ورود به محیط دبستان.
    2. شناسایی نیازها و ضعف‌ها: این آزمون‌ها به معلمان و والدین کمک می‌کنند تا نیازها و ضعف‌های هر کودک را شناسایی کرده و برنامه‌های آموزشی مناسب برای ارتقاء مهارت‌هایشان را تدوین کنند.
    3. ارزیابی توانمندی‌های شناختی: شامل مهارت‌های مانند حل مسائل، تفکر انتقادی، حافظه، توجه و تمرکز.
    4. ارزیابی توانایی‌های اجتماعی و رفتاری: شامل مهارت‌های ارتباطی، همکاری، حل تعارض و مهارت‌های انضباطی.
    5. ارزیابی توانایی‌ های و حرکتی ریز و درشت: شامل مهارت‌ های حرکتی و توانایی‌ های جسمی.
    6. و …

    چه مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد و عواقب آن چیست

    سوالی که والدین دارند این است مگر چه مشکلاتی ممکن است وجود داشته باشد که ما ندانیم!!
    سوال بهتر وقتی به وجود می آید که به دلایلی مختلفی فرزند شما در مدرسه چالش می شود یا از پذیرش در مدارس باز می ماند.
    بیایید دو مورد را بررسی کنیم
    به تصویر زیر دقت بفرمایید. این تصویر بخشی از یکی از آزمون هایی است که برای فرزند شما طراحی شده است.

    سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی

    فرض کنید کودکی در حرکات درشت دچار عدم توانایی باشد.
    این بدان معنا است که او در سازماندهی ادراکی دچار مشکل می شود. عدم هماهنگی حسی-حرکتی باعث می شود فرد به گونه ای دست و پا چلفتی به نظر بیاید، در مهارت های نوشتاری دچار چالش شود و این خود نشانه ای برای تشخیص های بعدی مانند اتیسم، بیش فعالی یا ADHD باشد که سیستم ویکی سنج، والدینی که فرزندشان چنین مشکلاتی دارد به مرحله بعدی راهنمایی می کند.

    خوب!! همین یک مثال کافی است یا ادامه دهیم؟

    این عکس قسمتی از نتایج آزمون دیگری است.

    سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی

    فرض کنید کودکی در بخش قانون پذیری دچار چالش باشد. هرچند این فرد با هوش باشد چون در مدرسه و کلاس به عنوان دانش آموز شلوغ دسته بندی می شود نمی تواند دوستان خوبی پیدا کند و احتمالا والدینش مجبور می شوند بارها به مدرسه بروند. مشکلاتی روحی مانند حس ناکامی، طرد شدگی و… که به دانش آموز دست می دهد هم سر جای خودش.

    این مشکل تا بدان جا جدی است که در آزمون های ورودی مدارسی که از سیستم ویکی سنج استفاده می کنند برای این دسته از دانش آموزان عدم تایید ثبت نام درج می شود و اگر شما متقاضی ورود به مدارس برند هستید احتمالا پذیرش نخواهید شد!!

    توجه داشته باشید

    این ها فقط گوشه ای از سنجش های دو آزمون بودند. سنجش های جامع ویکی سنج خیال شما را از هر نظر برای تصمیم های بعدی آسوده خواهد کرد. اگر این آزمون ها را حتی 3 ماه قبل از شروع ثبت نام ها بدهید هم زمان برای جبران هست.

    آزمون های سنجشی مخصوص ورود به پیش دبستانی و کلاس اول

    بررسی تخصصی مقیاس‌ های مورد نیاز آموزشی و شناختی برای ورودی پایه پیش دبستانی 1، پیش دبستانی 2 و اول دبستان

    • توجه: بعد از پرداخت و ورود به بخش آزمون ویدیوی آموزشی نحوه برگزاری آزمون را مشاهده بفرمایید.
    • این آزمون برای تشخیص پایه‌ مناسب‌ تر برای فرزندمان طراحی شده است و در صورت وجود مشکل، آن مشکل را گزارش می‌ کند. در صورت اصرار به قرار دادن کودک خود در پایه بالاتر دارید حتما در فرصت باقی مانده آموزش های لازم را به فرزند خود بدهید تا در پایه مد نظر دچار چالش نشود. تجربه به ما می گوید بهترین حالت قرار دادن در پایه ای است که سیستم تشخیص می دهد با این حال در صورتی که اصرار دارید حتما با مشاورین متخصص در حوزه آموزش پیش دبستانی و اول صحبت بفرمایید. این آزمون دارای سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی و کلاس اول می باشد.
    • قیمت: 95 هزار تومان

    آزمون دوم

    سنجش وضعیت رشد اجتماعی، هیجانی، حسی حرکتی، گفتاری

    • اجرا توسط والدین یا مربی که حداقل 6 ماه با کودک کار کرده است.
    • انتظار می‌ رود هر کودک متناسب با سن خود عملکردی بالاتر از 90% را نشان دهد. در صورت وجود مشکل در زمینه های مختلف مانند گفتار، مهارت‌ های اجتماعی و … بررسی تخصصی تر برای شما پیشنهاد می شود که می توانید آن را اجرا نمایید تا اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید.
    • قیمت: 60 هزار تومان

    آزمون سوم | آزمون رایگان

    ارزیابی سلامت روان، تشخیص اختلالات رفتاری و هیجانی

    • اجرا توسط والدین یا مربی که حداقل 6 ماه با کودک کار کرده است.
    • مختص کودکان 4 تا 6 ساله
    • بررسی نشانگان اختلالات هیجانی و وضعیت سلامت روان کودک، در صورت وجود مشکل چک لیست تخصصی مانند بیش فعالی و … و یا ارجاع به کلینیک جهت اقدام تخصصی پیشنهاد می گردد.
    • قیمت: هدیه ویکی سنج به همه فرزندان ایران زمین

    آزمون چهارم

    پردازش حسی

    • بررسی وضعیت درک و پردازش احساسات و اطلاعات، این بررسی به نحوه پردازش حسی کودک و یکپارچگی دریافت محرک‌ها اشاره دارد. در صورت وجود مشکل بررسی تخصصی‌تر مانند اوتیسم، بیش فعالی، گفتار و … فعال می‌گردد.
    • اجرا فقط توسط والدین
    • قیمت: 50 هزار تومان

    آزمون پنجم | مخصوص ورود به اول دبستان

    • اجرا توسط والدین یا مربی که حداقل 6 ماه با کودک کار کرده است.
    • مختص دانش آموزان ورودی اول دبستان
    • مجموعه توانایی‌های اکتسابی کودک در زمینه مهارت‌های آموزشی پایه مانند ریاضی و نوشتاری، عملکردهای شناختی مورد نیاز را مورد سنجش قرار می‌دهد و در صورت وجود مشکل پیشنهادات درمانی ارائه می‌گردد در صورت نیاز ارجاع به کلینیک انجام می‌شود.
    • قیمت: 70 هزار تومان

    اهمیت آزمون های سنجشی در مراحل پیش دبستانی و پیش از ورود به کلاس اول

    به عنوان متخصصان روانشناسی و با تکه بر 15 سال کار با آدم هایی از رنج سنی 2 سال تا میانسالی به جرات به شما می گوییم اثر 6 سال اول زندگی معادل کل سال های آینده انسان است.
    شما تنها در شش سال بعدی یعنی 6 تا 12 سالگی فرصت ترمیم خواهید داشت و بعد از آن برای تغییر حتی یک روان بنه نیاز به سال ها تلاش است و چه زیبا گفت پروفسور اریک برن:

    سعادت و یا شقاوت هر انسان تا شش سالگی او رقم می خورد.

    یک مثال کاربردی

    بگذارید قدری در این رابطه توضیح دهم، سعی می کنم به زبان ساده و دور از اصطلاحات باشد.
    یک انسان در بدو تولد تقریبا به صورت یک لوح سفید است (گفتم تقریبا برای این که بسیار جای صحبت دارد و در جامعه علمی مورد بحث است) او جدا از مسائل فیزیولوژیک مثل گرما، سرما، گرسنگی، درد و… (برای خودشان در بدن سنسورهایی دارند) برای سایر موارد با گرفتن تایید دیگران و یا با نگرفتن آن به کشف دنیا می پردازد.
    مثلا اگر او دم گربه را بکشد و والدینش به او لبخند بزند، او متوجه می شود این کار خوب است و برای دریافت دوباره لبخند والدین این کار را انجام خواهد داد. اما اگر گربه او را گاز بگیرد و یا والدینش به او اخم کنند احتمالا این اقدام را دوباره انجام نمی دهد(و باز به این شرط که این اخم والدین خودش توجه منفی نباشد که یک فرد به دلیل بی توجهی بیش از حد برای اثبات وجودش دست به اقدامات منفی شدید می زند تا حداقل با فریادی یا برخورد فیزیکی توجه به خود جلب کند).

    چه اتفاقی در سیستم عصبی می افتد؟

    هم راستا با این رشد، سیستم عظیم عصبی او در حال شکل گیری است نحوه حرکات ریز و درشت او، نوع کار با بزرگترین تا کوچکترین عضلاتش و نحوه اتصالات سیناپسی بین اعصاب و عصب-عضله در این سن در حال شکل گیری است و احتمالا اگر تصحیح نشود تا آخر عمر همراه او خواهد بود حتی اگر رییس جمهور آمریکا باشد!!!!

    نحوه خودکار دست گرفتن باراک اوباما

    تقریبا تا اواخر 6 سالگی انسان به این نتیجه می رسد که دنیا را شناخته و احتمالا همه چیز را می داند!!! (برای همین است که امر و نهی در این سن جواب نمی دهد و بچه ها مقاومت در برابر پذیرش بی چون و چرا دارند).

    در این مرحله به اصطلاح روانشناسی طرحواره ها شکل گرفته اند و مثل آبی که در قالبی یخ زده باشند می مانند. از این مرحله به بعد تا سن 12 سالگی سن ترمیم است. یعنی آن قالب یخ زده ای که ایجاد کرده ایم را فقط با سنباده و تراش می توانیم حالت دهیم تازه باید بسیار پشتکار داشته باشیم که بشود.

    از دوازده سال به بعد اگر ریشه هایی از پذیرش (کلمه پذیرش داستان طولانی دارد) در فرد باشد، با مشاوره، با مشاهده داستان های دیگران و… طرحواره های خود را ترمیم می کند و یا آنها را تغییر می دهد با این حال این عمل بسیار سخت است و فرد همیشه متوجه آن اشکال خواهد بود و فقط انتخاب می کند به گونه ای دیگر عمل کند.

    خوب تبریک می گویم فرزند ما از نظر حرکتی، رفتاری، شناختی، هیجانی و… آماده است. سنی که والدین تازه شروع می کنند به امر و نهی کردن و اصطلاحا تربیت فرزندشان سن 12 سال به بالاست. جایی که جر و بحث های طولانی در انتظار والدین است.


    پرسش های متداول (FAQ) برای سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی

    از چه سنی می توان دانش آموزان را در این طرح شرکت داد؟

    دانش آموزانی که 5 سال آنها تمام شده است و می خواهند وارد پیش دبستانی یا کلاس اول شوند می توانند در این طرح شرکت کنند.

    آیا شرکت در این طرح اجباری است؟

    تصمیم با شماست اگر شما والدی هستید که برای مهم ترین سرمایه گذاری زندگی خود اهمیت قائل هستید قطعا این آزمون برای شما اجباری است.

    چگونه آزمون ها را اجرا کنیم؟

    برای اجرای آزمون کافی است به روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید تا شما را برای اجرا هدایت کند.

    اگر در زمان مناسب این آزمون را نداده باشیم چه؟

    فرض کنید این آزمون را در میانه راه مدرسه یعنی زمستان اجرا کرده اید و قطعا از قبل احساس نیازی شما را به این اجرا ترغیب کرده است. در این جا توصیه می کنیم حتما با ما در تماس باشید تا به شما در این زمینه مشورت های لازم را بدهیم.

    آیا سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی می تواند سنجش جامعی برای سنجش فرزند من باشد؟

    سوالات تصویری سنجش پیش دبستانی تنها بخشی از سنجش در ویکی سنج هستند و سنجش جامع برای فرزند شما در این آزمون ها اجرا خواهد شد.

    سنجش حضوری در کلینیک توسط متخصصین

    افرادی که ساکن تهران هستند و تمایل دارند در کلینیک سنجش های تخصصی بدو ورود توسط متخصصین ما اجرا شود می توانند با شماره زیر تماس گرفته و نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.
    دریافت نوبت سنجش جامع ورود به مدرسه: 09374750450

    5 1 رای
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    2 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    عاطفه
    عاطفه
    2 ماه قبل

    سلام ممنون از توضیات جامع و کاملی که دادید. فرزندم نمره خیلی خوبی گرفت و من و پدرش بسیار خوشحال شدیم که همه آزمون ها را اجرا کرد. برای شرکت در استعداد یابی شما چکاری باید انجام دهیم؟

    مدیر سایت
    مدیر سایت
    پاسخ به  عاطفه
    2 ماه قبل

    سلام عاطفه خوشحالیم که همه چیز عالی پیش رفت.
    لینک آزمون های استعداد یابی در صفحه وجود دارد همچنین از طریق این لینک هم می توانید وارد شوید.

    2
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x