سنجش دانش آموز، چرا و چگونه!

این ویدیو شامل مطالب نوشته شده در این صفحه است در صورتی که ترجیح می دهید مطالب را به صورت دیداری و یا شنیداری دریافت نمایید، ویدیو را مشاهده بفرمایید.

چرا باید دانش آموز خود را سنجش کنیم؟

سنجش دانش آموزمان به ما کمک می کند که سطح فعلی او را برای ورود به پایه جدید مشخص کنیم. این کار باعث می شود تا پیش نیاز های پایه جدید را بدانیم و در صورت وجود ضعف بدانیم چه اقداماتی را برای ترمیم آن مشکلات در سه ماه پاییز باید انجام دهیم تا دانش آموزمان سال تحصیلی خوبی را داشته باشد.

محتوای این سنجش ها چیست؟

این سنجش ها یک دانش آموز را در چند بعد بررسی می کند. در مرحله اول بعد آموزشی است. که بر مبنای یک غربالگری مشکلات احتمالی را بررسی می کند و در صورت تشخیص وجود مشکل در دانش آموز؛ مطالب آموزشی که باید یاد گرفته شود مورد سنجش قرار می گیرد.

بعد بعدی، بعد رفتاری است که سلامت روان و رفتار دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهد و بر مبنای سن دانش آموز علائم او را بررسی می کند تا بتوانیم به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم.
بعد پردازش شناختی و حسی حرکتی بعد بعدی است که به ما کمک می کند بدانیم چرا دانش آموزمان در برخی دروس و شرایط متفاوت عمل می کند و برای آن چاره جویی کنیم.

بر مبنای پایه تحصیلی دانش آموز ابعاد متفاوت تری مورد توجه قرار می گیرد که در آن سن و پایه مهم است. مثلا در مقطع متوسطه یک و دو بعد سبک یادگیری در دانش آموز سنجیده می شود. یا در پایه نهم برای هدایت تحصیلی سنجش هایی صورت می گیرد که بسیار مهم هستند. می توانید با کلیک به روی این لینک وارد بخش سنجش های مدرسه شوید و آزمون مد نظر فرزند خود را مشاهده بفرمایید.

ویدیو زیر آموزش استفاده از سایت ویکی سنج را توضیح می دهد. در ویکی سنج همه چیز در دسترس است و ثبت نام یک مرحله ای و در کمترین زمان ممکن می باشد.

سنجش کدام گروه دانش آموزان مهم تر است؟

توصیه ما این است که تمامی دانش آموزان از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم و کنکور سنجش های پایه تحصیلی خود را انجام دهند تا شناخت کاملی نسبت به خود به دست آورند. دوره زندگی پنج تا هجده سال اوج تغییرات رشدی در انسان اسن و رصد کامل این دوران بسیار مهم است. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم مسیری هموار را سپری فرمایید.

بررسی شناختی، مهم ترین آزمون پیش دبستانی تا ششم دبستان

هزینه سنجش ها چقدر است؟

مجموع هزینه های در نظر گرفته شده برای سنجش ها بسیار کم است و برای اجرای آزمون ها نیاز نیست تمام مبلغ را یک جا پرداخت نمایید. مثلا برای پایه ششم، شش آزمون وجود دارد که می توانید در زمان های مختلف آن ها را انتخاب و هزینه آن را پرداخت و نسبت به اجرای آزمون اقدام بفرمایید.

مثالی از هزینه آزمون: کل هزینه شش آزمون برای پایه ششم در حدود سیصد هزار تومان است.
هزینه سه آزمون دوره پیش دبستانی حدود صد و پنجاه هزار تومان می باشد.

اعتبار آزمون ها به چه صورت است؟

آزمون های سایت ویکی سنج توسط متخصصان روانسنجی و روانشناسی از معتبرترین منابع و با توجه به نیاز های دانش آموزی ترجمه، تدوین و اجرا می شود. هر ساله هزاران دانش آموز توسط تیم ویکی سنج در شهر های مختلف سنجیده می شوند و سنجش های آزمون با ویژگی های فرد تطابق می یابد. ویکی سنج تیمی پویاست که هدف خود را تعالی و رشد آموزش اصولی روانشناسی قرار داده است. هر آزمون روانشناسی باید دو مقیاس اصلی اعتبار را داشته باشند. روایی و پایایی.

با داشتن تعداد زیادی دانش آموز که هر سال آزمون های ویکی سنج را اجرا می کنند هر دو عامل اعتبار آزمون در ویکی سنج با دقت فراوان توسط تیم روانسنجی رسد می شود و در صورت نیاز بهبود و ارتقا می یابند تا به جامعه هدف ایرانی نزدیکتر شوند.

منظور از الگوریتم سنجشی چیست؟

الگوریتم سنجشی به معنای تعقیب نتایج آزمون تا رسیدن به نتیجه است. همه ما می دانیم در یک کلاس مثلا بیست نفری، بیست نوع دانش آموز مختلف از نظر درسی، هیجانی، حسی و سایر فاکتورهای روانشناسی وجود دارد. زمانی که مثلا آزمون رفتاری در رابطه با این افراد اجرا می شود. آنها در دو طیف عادی(یعنی در سطح نرمال جامع ایران) و خارج از این طیف قرار می گیرد. سیستم الگوریتمی ویکی سنج به دنبال پیدا کردن علت وقوع و کمک به این خارج از طیف عادی به والدین است و به آنها آزمون جدیدی را پیشنهاد می کند تا کامل تر مشکل را شناسایی کنند و در صورت وجود مشکل امکان دریافت نوبت برای صحبت با متخصصین ما وجود داشته باشد.

سنجش دانش آموزی
مسیر شغلی
آزمون مسیر شغلی مهم ترین آزمون پایه نهم

در صورت وجود مشکل چگونه می توان کمک تخصصی دریافت کرد؟

در صورت وجود مشکلات احتمالی سیستم به شما لینک دریافت نوبت می دهد و توسط آن متخصصین ما با شما تماس می گیرند و در زمینه مد نظر مشاوره روانشناسی، خانواده، روانپزشکی و … ارائه می نمایند.

5 دیدگاه دربارهٔ «سنجش دانش آموز، چرا و چگونه!»

  1. سلام، نتایج بسیار عالی بودن. واقعا سنجش همه جانبه بود و در بسیاری موارد خودم هم نمی دانستم باید این ها را فرزندم داشته باشد. خیلی راضی بودم. ممنون از تیم قوی و متخصص ویکی سنج

    1. درود بر شما.
      خوشحالیم که در کنار شما هستیم تا بتوانیم در تربیت فرزندان ایران زمین نقشی داشته باشیم. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه رشدی فرزند عزیزتان مقالات مرتبط با سنین رشدی را مطالعه بفرمایید.

  2. نسرین کدخدایی

    سلام ممنون از سایت عالی و ارزشمندتان و تشکر از آزمون های دقیقتان. من فرزندم را سنجش کامل کردم و خدا رو شکر هیچ مشکلی نداشت و با قدرت سال جدید را شروع می کنیم.

  3. من سه تا از آزمون ها را برای فرزند کلاس ششم دادم. هیچ مشکلی نبود. نتایج هم جالب بود ممنونم. بقیه هم باید اجر کنم؟ سه تا مانده ممکن است در آنها مشکلی وجود داشته باشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا