کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

کمپین هدایت تحصیلی بدون پشیمانی

از کنکور 1404 به بعد عنوان دیپلم با رشته کنکور باید یکی باشه. جای خطا نداری!! بیا بهت بگم چطور انتخاب کنی تا پشیمون نشی.

X
من و دنیای فرزندم مشکلات دوران بلوغ پسران مقاله نوجوانی و بلوغ دوران بلوغ و نوجوانی دختر تغییرات جسمی دوران بلوغ در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد تفکر هفتم نوجوانان در دوران بلوغ از نظر جسمی و ذهنی چه تغییراتی می کنند

دانستنی های نوجوانان-چرا اینقدر با والدینم دعوا می‌کنم

بلوغ دورانی حساس در رشد نوجوانان است. والدین و نوجوانان باید اطلاعات زیادی برای شرایطی که در آن قرار گرفته اند کسب کنند.

آزمون‌های رایگان


دانستنی‌های بلوغ برای نوجوانان-چرا با والدینم دعوا می‌کنم؟

بلوغ دورانی حساس در رشد نوجوانان است. والدین و نوجوانان باید اطلاعات زیادی برای شرایطی که در آن قرار گرفته اند کسب کنند. در این دوره ممکن است مشکلات متعددی بین والدین با فرزندانشان و همچنین نوجوانان با خودشان ایجاد می شود. این مقاله برای نوجوانان تهیه شده است ولی خواندن آن توسط والدین کمک می‌کند شرایطی که فرزندشان در آن قرار دارد بهتر درک کنند.

 مدت مطالعه: 6 دقیقه

 تعداد کلمات : 953

 مقاله همراه با ارائه راه کارهای کاربردی و پیشنهادات سنجشی

فهرست مطالب



مشکل از کجا آغاز می‌شود؟

لباسی که می پوشید، غذایی که می خورید، رنگ دیوارهای اتاق خواب شما، کجا می‌روید و چگونه به آنجا می‌رسید، افرادی که با آنها معاشرت می‌کنید، چه ساعتی به رختخواب می‌روید و…

مشکلات دوران بلوغ پسران مقاله نوجوانی و بلوغ دوران بلوغ و نوجوانی دختر تغییرات جسمی دوران بلوغ در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد تفکر هفتم نوجوانان در دوران بلوغ از نظر جسمی و ذهنی چه تغییراتی می کنند
این موارد فقط چند نمونه از صدها چیزی هستند که والدینتان در کودکی برای شما کنترل می کردند و به عنوان یک کودک، شما حرفی برای گفتن نداشتید. والدین شما در مورد همه چیز از صبحانه‌ای که در صبح می‌خوردید تا لباس خوابی که در شب می‌پوشید تصمیم می‌گرفتند. این چیزها در کودکی بسیار خوب هستند و بچه‌ها به این نوع محافظت و کمک نیاز دارند، زیرا به اندازه کافی بالغ نیستند که بتوانند از خودشان مراقبت کنند و خودشان تصمیمات دقیق بگیرند.
اما در نهایت، بچه‌ها بزرگ می‌شوند و نوجوان می‌شوند. بخشی از بلوغ و نوجوان بودن، رشد هویت خود است. هویتی که شما را از والدینتان جدا می‌کند. این کاملا طبیعی است که نوجوانان نظرات، افکار و ارزش های خود را در مورد زندگی ایجاد کنند. این چیزی است که آنها را برای بزرگسالی آماده می‌کند.
وقتی تغییر می‌کنید و به یک فرد جدید تبدیل می‌شوید که خودش تصمیم می‌گیرد، والدین شما ممکن است برای سازگاری با این شرایط مشکل داشته باشند. آنها هنوز به شمای جدید عادت نکرده اند. آنها فقط شما را به عنوان بچه‌ای می شناسند که همه چیز را برایش تصمیم می‌گرفتند و البته شما هم نیاز به این توجه آنها داشتید.

عدم سازگاری کلید ایجاد مشکلات در دوران بلوغ

در اکثر خانواده‌ها، این عدم سازگاری است که می‌تواند باعث دعوای زیادی بین نوجوانان و والدین شود.

  • شما می‌خواهید دیوارهای خود را با پوستر بپوشانید ولی والدینتان نمی‌دانند که چرا شما دیگر از کاغذ دیواری کودکیتان خوشتان نمی‌آید.
  • فکر می‌کنید اشکالی ندارد که هر روز بعد از مدرسه در مرکز خرید یا خیابان با دوستانتان باشید ولی والدین شما ترجیح می‌دهند که شما ورزش کنید یا سریع تر به خانه برگردید.

درگیری‌هایی از این دست بین نوجوانان و والدین بسیار رایج است – نوجوانان عصبانی می‌شوند زیرا احساس می‌کنند والدین به آنها احترام نمی‌گذارند و به آن‌ها فضایی نمی‌دهند تا کاری را که دوست دارند انجام دهند و والدین عصبانی می‌شوند چون والدین عادت ندارند در روند زندگی شما نباشند و بر امور شما نظارت نکنند و نگران می‌شوند.
وقتی درگیری‌هایی از این دست وجود دارد، رنجشِ خاطر بسیاری بین اعضا خانواده ایجاد می شود و حتی مسائل پیچیده‌تر هم مانند نوع دوستانی که دارید یا نگرش شما در مورد روابط و مهمانی دچار چالش می‌شود و می‌تواند مشاجره‌های بزرگ‌تری ایجاد کند، زیرا والدین شما همیشه قصد محافظت از شما و حفظ امنیت شما را دارند، مهم نیست چند ساله باشید(آنها به این نوع ارتباط با شما عادت کرده اند چون شما تا دیروز کودک بوده‌اید و نیاز به توجه و مراقبت داشته‌اید!!).

پایان جر و بحث

خبر خوب در مورد دعوا با والدینتان این است که در بسیاری از خانواده‌ها مشاجره کاهش می‌یابد زیرا والدین با این ایده کم کم کنار می آیند که نوجوانشان حق داشتن عقاید خاص و هویتی متفاوت با آنها دارد. آنها هم نیاز دارند بیشتر درباره بلوغ اطلاعات کسب کنند هرچند ممکن است چندین سال طول بکشد تا والدین و نوجوانان بالاخره با نقش‌های جدید خود سازگار شوند. در این میان، تا جایی که می‌توانید بر برقراری ارتباط تمرکز کنید.
گاهی اوقات این ممکن است غیرممکن به نظر برسد و فکر کنید دیدگاه شما را در نظر نمی‌گیرند و درکی از شما ندارند. اما صحبت کردن و ابراز عقایدتان می‌تواند به شما کمک کند تا احترام بیشتری از طرف والدین خود به دست آورید و بتوانید زودتر به سازش برسید و رابطه‌تان خوشایندتر باشد .
همچنین به خاطر داشته باشید که والدین شما زمانی نوجوان بوده‌اند و در بیشتر موارد، می‌توانند با آنچه شما در حال گذراندن آن هستید ارتباط برقرار کنند.

راه کارهای پیشنهادی

  1. حتما مطالعه خود را افزایش دهید مقالات بیشتری در رابطه با رشد شخصیت و نحوه گفتگو بخوانید کتاب تحلیل رفتار متقابل برای نوجوانان را توصیه می کنیم.
  2. با اولیا خود گفتگو کنید. فضای گفتگو باید محبت آمیز و خارج از شرایطی باشد که منجر به جر و بحث شود.
  3. علت نگرانی اولیا را بپرسید و برای رفع آن راه کار دهید. آنها حق دارند نگران شما باشند چون شما بزرگترین سرمایه زندگی آنها هستید.
  4. بلوغ دوران ترشح هورمون‌های بسیار زیادی است. بدن شما به این موضوع عادت ندارد و طبیعی است رفتارهای جدید در شما ایجاد شود اما وظیفه ما این است که بتوانیم این شرایط را کنترل کنیم. رفتارهایی که از شما سر می زند را بررسی کنید و تصور کنید این رفتار را یکی دیگر با شما داشته باشد چه حسی خواهید داشت؟ اگر ناخوشایند است سعی کنید کنترل رفتارتان را برعهده بگیرید. یادمان باشد هیچ کس با عذر خواهی کوچک نمی شود بلکه عذر خواهی نشانه رشد شخصیت است و باعث احترام دیگران می‌شود.

 مشکلات دوران بلوغ پسران مقاله نوجوانی و بلوغ دوران بلوغ و نوجوانی دختر تغییرات جسمی دوران بلوغ در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد در دوران بلوغ چه تغییراتی در نوجوان رخ می دهد تفکر هفتم نوجوانان در دوران بلوغ از نظر جسمی و ذهنی چه تغییراتی می کنند

MBTI-step II

برای نوجوانان
رایگان
75 هزار تومان


  • آشنایی به طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به میزان مخرب بودن طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به علل ایجاد ناراحتی و یا اضطراب در زندگی روزمره

  • توان تمرکز بر حل یک به یک طرحواره های ناسازگار

  • درمان سیستمیک مبتنی بر طرحواره درمانی


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
محبوب

آزمون بررسی وضعیت خانواده

برای همه
رایگان
75 هزار تومان


  • آشنایی به طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به میزان مخرب بودن طرحواره های ناسازگار

  • آگاهی به علل ایجاد ناراحتی و یا اضطراب در زندگی روزمره

  • توان تمرکز بر حل یک به یک طرحواره های ناسازگار

  • درمان سیستمیک مبتنی بر طرحواره درمانی


کلیک کنید

برای شروع بررسی کلیک کنید
محبوب

مقالات مرتبط


آزمون های رایگان


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x